22 Ocak 2018 Pazartesi

Fanzin Okumalarım: Mahalle Fanzin (Sayı: Aralık 2017)

Mahalle-Aralık 2017
''Kadınlar insandır biz erkekler insanoğlu.'' diyen sevgili Neşet Ertaş'ın kapaklarında yer alması sebebiyle ilgimi çekti Mahalle fanzin. Hemen ardından almak istedim. Aslında fanzinin ne olduğu hakkında bir bilgim yoktu önceleri ama biraz araştırdıktan sonra ilk fanzin okumam Mahalle'ye nasip oldu. 

Peki fanzin nedir?

-Fanatik ve magazin kelimelerinin bir araya gelmesiyle oluşmuş, fotokopi aracılığıyla ya da el ile yazılıp çizilerek çoğaltılabilen, kâr amacı güdülmeyen yayınlardır.

-İçerisinde şiir, öykü, hikâye bulunduran edebiyat fanzinleri olduğu gibi herhangi bir konusu olmayan, karikatür, fotoğraf, her türlü yazı vb. bulundurabilen fanzinler de vardır.

-Fanzinler dergilerden farklı olarak daha amatör şekilde yazılır.

-Oluşturulan fanzinler tek sayfa olabileceği gibi birden fazla sayfadan da oluşabilir ve zımbalanıp, iğnelenerek kafe gibi belirli yerlerden temin edilir. 


Araştırmalarım sonucu çoğu fanzinin İsanbul da bazı kafelerde olduğunu gördüm, küçük bir çevreye hitab ettiklerinden bu tarz yerlerde sınırlı sayıda bulunuyorlar. İnstagram hesaplarından bazı fanzinlerin takibini yapabilirsiniz. Mahalle fanzini de birebir gidip alma şansım olmadı ama kargo ile elime ulaştırıldı.

Edebiyata gönül vermiş biriyseniz, kitaplar dışında farklı bir şeyler arıyor ve yeni yazılar keşfetmek istiyorsanız fanzinlere şans verebilirsiniz. Mahalle fanzin içerisinde evet iyi yazılar vardı, bir kere emek işi olduğunu görüyorsunuz. Ben sadece kapağa ithafen de olsa Neşet Ertaş ile ilgili kısmın daha zengin olmasını isterdim ya da ona dair daha fazla metin olabilirdi.

Günümüz dergileri dışında bence fanzin okumaları da yapmalısınız. Bilinen yazarların yazıları dışında, farklı açılardan farklı yazılar okumak size iyi gelecek ve ufkunuzu açacaktır.

Mahalle fanzine İstanbul dışında birçok şehirde de ulaşabilirsiniz. Ben instagram hesaplarını da şuraya bırakıyorum. Eğer bulunduğunuz şehirde varsa sizde temin edebilirsiniz.
Keyfiniz bol olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)