1 Şubat 2015 Pazar

HerPazarBirYazar #26: Buket Uzuner


Buket Uzuner, 3 Ekim 1955 Pazartesi günü Ankara’da doğdu. Hacettepe Üniversitesi, Bergen Üniversitesi, Michigan Üniversitesi’nde moleküler biyoloji ve çevre bilim eğitimi aldı. Tampere Teknik Üniversitesi ve O.D.T.Ü Çevre Müh.’de araştırmacı olarak çalıştı, ders anlattı.

Kuzey Sahra Afrikası, Kuzey Amerika, Kanada ve Avrupa’da uzun tren seyahatleri yapan ve yaşayan Buket Uzuner, gezgin, araştırmacı ve öğrenci olarak hayatını yurt dışında sürdürebilmek için kazandığı üniversite burslarına ek olarak yaşadığı ülkelerde çocuk bakıcılığı, garsonluk, çevirmenlik, barmenlik ve aşçılık yaptı.
Tam zamanlı yazar olabilmek için akademik yaşamına son verince, sinema, turizm, reklam ve yabancı dil sektörlerinde çalışarak  hayatta kaldı.

Buket Uzuner, Türkiye Cumhuriyeti’nin 75. Kuruluş yılında  Türkiye üniversiteleri, basını, meslek kuruluşları ve 81 ilin valiliklerinden  oluşturulan jürinin oylarıyla ‘Cumhuriyetin 75 Başarılı Kadını’ndan biri olarak seçilmiştir.

ESERLERİ:

Hikaye:
Benim Adım Mayıs
Ayın En Çıplak Günü
Güneş Yiyen Çingene
Karayel Hüznü
Şairler Şehri
Şiirin Kızkardeşi Öykü
Yolda
Bir Yılbaşı Hikayesi

Gezi:
Bir Siyah Saçlı Kadının Gezi Notları
Şehir Romantiğinin Günlüğü
New York Seyir Defteri

Roman:
İki Yeşil Susamuru, Anneleri, Babaları, Sevgilileri ve Diğerleri
Balık İzlerinin Sesi
Kumral Ada~Mavi Tuna
Uzun Beyaz Bulut- Gelibolu
İstanbullular
Uyumsuz Defne Kaman’ın Maceraları/SU


BAYAN'IN DÜŞÜNCELERİ:

Buket Uzuner'i daha önce İki Yeşil Su Samuru, Kumral Ada-MaviTuna ve Su kitaplarıyla duymuştum. Okumayı düşünmemiş, sadece duymuştum tabii :) Okunyan varsa ne der, ne düşünür merak içindeyim. Başka bir şey demiyor, yorumlarınızı bekliyorum... :)

Sevgiler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)