27 Temmuz 2014 Pazar

HerPazarBirYazar #4: Minâ Urgan




 1 Mayıs 1915 tarihinde İstanbul'da dünyaya geldi. Arnavutköy Amerikan Kız Koleji'ndeki öğreniminden sonra İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Fransız Filolojisi bölümünü bitirdi. Aynı fakültenin İngiliz Filolojisi bölümünde doktorasını da yapan Urgan, ''Elizabeth Devri Tiyatrosunda Soytarılar'' isimli çalışmasıyla 1949'da doçent unvanını aldı. 1960  yılında ise profesör olarak öğretim üyeliği görevine devam eden yazar, 1977'de İstanbul Üniversitesi'nden emekli oldu.





Mina Urgan'ın tiyatrocu Cahit Irgat ile olan evliliğinden Mustafa  ve Zeynep Irgat adında iki çocuğu oldu. Ancak Urgan daha sonra boşandı.

18 Nisan 1999 tarihli milletvekilliği seçimlerinde Özgürlük ve Dayanışma Partisi'nden milletvekili adayı olan yazar, 1993 yılında Altın Kitap, 1996 yılında da Edebiyatçılar Derneği Onur Ödülü'nün sahibi oldu.
Türk edebiyatı'nın bu büyük değeri 15 Haziran 2000 yılında, ardında birçok önemli çalışma ve kitap bırakarak hayata gözlerini yumdu.

Minâ Urgan, İngiliz edebiyatı'nın en önemli eserlerini Türk literatürüne kazandırmıştır. Thomas Malory, Henry Fielding, Balzac, Aldous Huxley, Graham Greene, William Golding, John Galsworthy ve Shakespeare'in eserlerini çevirmenin yanı sıra yazdığı Bir Dinozorun Anıları ve Bir Dinozorun Gezileri isimlerindeki iki kitabıyla da okuyucudan büyük ilgi görmüştür.

Cumhuriyet tarihini yaşamış, Cumhuriyet aydınlarıyla birlikte olmuş, medeniyetin gerektirdiği her türlü yeniliğe ve değişime ayak uyduracak bir eğitim almış olan yazar hayatı boyunca çevresini aydınlatmak için uğraş vermiştir.

ESERLERİ:

* Bir Dinozorun Anıları
* Bir Dinozorun Gezileri
* İngiliz Edebiyatı Tarihi
* Shakespeare l
* Edebiyatta Ütopya Kavramı ve Thomas More
* D. H. Lawrance(İnceleme)
* Shakespeare ll
* Virginia Woolf

BAYAN'IN DÜŞÜNCELERİ:

Mina Urgan'ı size nasıl anlatsam bilemiyorum. Okuduğum ilk kitabıyla sanki aramızda çok farklı bir samimiyet oluştu. Ben onu çok sevdim :) 
Neden mi?
Bana en küçük mutlulukların aslında çok büyük mutluluklar olduğunu hatırlatan, denize olan sevgimi yeniden canlandıran o kadın, işte ne bileyim... :) Anlatılmaz yaşanır.
Ben Urgan'ın kitabını okurken sanki karşılıklı oturup iki fincan kahve içiyormuş gibi hissederek, onu gerçekten dinliyormuş gibi okudum. 
Mina Urgan'ın kitaplarını en kısa zamanda okumanız temennisiyle hoşça kalın!
Sevgiler...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)