25 Temmuz 2014 Cuma

#okuduklarım8: Ve Dağlar Yankılandı/Khaled Hosseini


Peri ve Abdullah...
Birbirini o kadar çok seven bu iki kardeş; uzun bir yolculuğun sonunda hiç beklemedik bir anda, hiç beklemedikleri bir şekilde ve hiç beklemedikleri kişilerin aracılığıyla yürek burkan bir durumla karşı karşıya kalıyor.

Kardeşlik bağlarının önemi, bu kitapta en iyi şekilde vurgulanmış. Hele ki bir ailesinin köklerinin nereye dayandığına, nereden geldiklerine, kim olduklarına ilişkin konuların, aslında hayatımızın oldukça önemli bir kısmında yer aldığını da vurguluyor.

Kitap dokuz bölümden oluşuyor ve bu bölümlerden en az beş tanesinde farklı şehirlerdeki, farklı yaşamlara değiniliyor. Fakat her yaşam en ince ayrıntısına kadar ele alınmış ve her bölümde sanki yeni bir roman yazılmaya başlanmış gibi düşünüyorsunuz.
Bu kitapta büyük bir emek olduğu çok ortada.



Kitabın sonunda gözyaşlarımı tutabilmek için çok direndim. Khaled Hosseini kitabını çok güzel bir biçimde sonlandırmış. Bu büyülü anlara şahit olabilmek için yapılacak tek şey bu kitabı alıp okumak...
Hosseini'den Uçurtma Avcısı kitabını da okumuştum ve çok beğenmiştim. Ve Dağlar Yankılandı, Hosseini'nin okuduğum ikinci kitabı. Bu kitabı da harika buldum. Hosseini bendeki beğenisini bu kitapla yeniden pekiştirdi. Diğer kitabı Bin Muhteşem Güneş'i de en kısa zamanda okumak için can atıyorum ;)



Yeni bir kitap yorumunda görüşmek üzere hoşça kalın. (Haber programı sonu gibi çok ciddi oldu ama neyse :) )
Sevgiler!

-KitaptanBayan


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)