3 Mart 2018 Cumartesi

Fanzin Okumalarım: Merdümgiriz Fanzin (Sayı: Şubat 2018)

''Yalnız gelir, yalnız gideriz. Çoğumuz yalnız, korkulu ve yarım yaşarız.''

-Charles Bukowski


Yeni keşfettiğim fanzin hakkında konuşmak istiyorum sizinle. Bir aydır yana yakıla ''fanzin almalıyım, nereden alacağım, nereden bulacağım'' derken geçtiğimiz günlerde Kadıköy'e gitme fırsatı buldum. Tabii Kadıköy'de hangi kafeler de fanzin bulabileceğim konusunda da bir fikrim yoktu. Sorduğum birkaç kafeden elim kolum boş ve hayal kırıklığıyla çıktım. Neyse ki Akademi Kitabevi'nde buldum aradığımı... Aklımda Merdümgiriz yoktu ama alıp okuyayım dedim... 


Merdümgiriz'in kelime anlamına bakacak olursak; yalnızlığı seven, kalabalıktan hoşlanmayıp yalnızlık isteyen ve insanlardan kaçan kimse anlamına geliyor. Girişte, okura sesleniş kısmında ki ifadeler oldukça etkili... ''Kim miyiz biz? Biraz önce siz fark etmeden yanınızdan geçen insanlar. Yanınızdan geçerken gözlemliyoruz sizi ister istemez. (...) 'Siz' diyerek kendimizi anlatıyoruz. Bir telaş, bir umursamazlık ve bütün zıtlıkların kaosunda size ya da kendimize sesleniyoruz: Yalnızlık bi müddet!''

çünkü ihtiyacınız yoksa bir şeye, o gelir yanınıza oturur, aklınıza çöker,
ruhunuza ilişir.

İçerisinde başarılı ve etkili bulduğum yazılar vardı ki dönüp baktığımda yine birçok şeyin altını çizmiş olduğumu gördüm. Okuduğum kitaplarda ya da herhangi bir yazının beğendiğim noktalarının altını çizmek bir tutku haline geldi bende... Eskiden olsa kitaplara zarar vereceğim korkusuyla buna hayır derdim ama artık hiç öyle değil... Siz de korkmayın ya da çekinmeyin, doyasıya çizin. Kitaplığınıza dönüp baktığınızda anlamlı vakitler geçirmenizi sağlayacak bu uygulama.





''yoruldum.
yoruldum, çokça.
herkes yorulur,''

Üstteki alıntının da ait olduğu, fanzin içerisinde ki; ''artık nefes almanın vakti geldi'' başlıklı yazıyla sesleniyorum size... Oturun bir soluklanın, kitapların ardından bir kaçamak yapın, çayınızı kahvenizi alıp keyfinize bakın.
Güzel günler sizin olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)