30 Kasım 2014 Pazar

HerPazarBirYazar #20: Harper Lee

28 Nisan 1926'da Alabama da doğdu. Huntington Koleji ve ardından da Alabama Üniversitesi’nde okuyan Harper Lee, Eastern Air Lines’ta çalışırken kısa öyküler yazmaya başladı. Ancak onu asıl ününe kavuşturan 1960 yılında yazmış olduğu Bülbülü Öldürmek adlı romanıdır. Bülbülü Öldürmek ile büyük başarı yakalamış olan Harper Lee, başka bir roman yazmamıştır.

Harper Lee’nin tek romanı olma özelliği taşıyan Bülbülü Öldürmek hem edebiyat alanında hem de sinema alanında büyük başarılar elde etti. İlk olarak 1961 yılında Pulitzer Edebiyat Ödülü’nün sahibi oldu. 1962’de beyazperdeye aktarılan Bülbülü Öldürmek 3 adet Oscar Ödülü’nü kazanarak sinemada da büyük etki yaratmış oldu.
Harper Lee televizyonlardan uzak yaşıyor ve röportaj dahi vermiyor.

ESERLERİ:

- Bülbülü Öldürmek

BAYAN'IN DÜŞÜNCELERİ:

Bülbülü Öldürmek kitabını çoğu kişide gördüm. Konusuyla olsun, yapılan yorumlarla olsun benim ilgimi çekti. Yazarın tek romanı. Kitap çok seviliyor ve yazarın başka kitaplar yazmamış olması da ilginç. Okumak istiyorum, mutlaka... Hem beyaz perdeye de aktarılmış. Kitabını okuduktan sonra bir de filmini izleriz. Tamamdır :)
Düşüncelerinizi merak ediyorum...

Sevgiler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)