30 Ocak 2015 Cuma

Okunanlar: Ocak/2015



Yeni yıl ha geldi, ha gelecek derken; ilk ayı bitirdik bile. 
Bende yeni yılda her ay okudukları mı bir postla yayınlama kararı aldım. Bu ay tam 7 kitap okumuşum. Evet, çok beğendiklerim vardı aralarında fakat pek beğenmediklerim de oldu.

Neler okudum, o zaman şöyle bir göz atalım...







Yılın ilk okuduğum kitabı Bülbülü Öldürmek oldu. Küçük bir kız çocuğunun ağzından anlatılıyor olaylar. Irkçılık ve eşitsizlik konuları ele alınmış. Benimde beğendiğim bir kitap...





Değirmen, içerisinde Sabahattin Ali'nin kısa öykülerini barındıran bir kitap. Genç olduğu vakit kaleme aldığı öyküler vardı aralarında. Öykülerin bazısı gayet iyi fakat bazılarının yeterli olmadığı seçiliyordu. Yine de beğendiğim, okunabilecek bir kitap...






İki kardeşin merak uyandırıcı hayatları... Sonu asla tahmin edilemeyecek, etkileyici ve şaşırtıcı bir roman. Livaneli'nin kitapları beni şaşırtmaya ve etkilemeye devam ediyor...
Bence kesinlikle okunmalı...





Bir gün de okuyup bitirdiğim ve beğendiğim bir kitap Satranç. Akıcı anlatımıyla, insanı hemen içine alan kısa bir roman. İçerisindeki olayları anlatmak istemiyorum, bence okumalı ve görmelisiniz... 



 Aynı Yıldızın Altında romanından sonra, bu kitabı hiç sevmedim. Okurken bir ara bırakmayı bile düşündüm... Belki beğenenler olacaktır ama beni hiç çekmedi...







Kadınların yaşadığı zorlukları gayet iyi anlatan, dostluğu, aşkı, savaşı konu alan bir roman. İki kadının kesişen hayatları ve hayatın getirdiği zorluklar... Daha önce Ve Dağlar Yankılandı ve Uçurtma Avcısı kitaplarıyla beğenimi kazanan Khaled Hosseini'nin beğendiğim kitaplarından biri oldu... 
Bence okumalısınız...






Sabahattin Ali'den yine bir öykü kitabı. Değirmen kitabı gibi içerisinde birçok öykü var. Sırça Köşk; Değirmen kitabının yanı sıra daha tatmin edici öykülere sahip. Düşünüldüğünde ders verecek, evet gerçekten öyle dedirten öyküler vardı. Değirmen kitabından daha çok sevdiğimi söyleyebilirim...




Sevgiler!