2 Ekim 2014 Perşembe

Kitap Tanıtımı: Dünden Bana-Yusuf Gürer (Çekiliş)

Biliyorum, tanıtım için biraz geciktim. Ama okul, dersler, ödevler falan derken yoğun bir haftaydı. Bir de bayram telaşesi girdi araya. Geç olsun, güç olmasın deyip, Dünden Bana kitabı için birkaç yazı, alıntı paylaşayım.


"Ben gidiyorum, dedi, sevgili. Her haliyle bir şeyler anlattığı belliydi. Yani gözleri yaşlıydı, elleri titriyordu, sesi hep olduğundan ince, yani ağlayan bir ses. Baharda esen bir rüzgâr gibi yumuşakken önceleri, rengi dönen bir kömür ateşine kesti gözleri. Üşütüyordu kar gibi şimdi. Üstelik haklıydı. Üzgündü, kırılmıştı ve incinmişti. Peki, dedim. Benim de kitaplarım var. Okuduklarım, yazdıklarım, okuyacaklarım. Onlar beni terk etmez ki."

Sahipsiz İskele'de kaybedenlerin öykülerine hayat veren Yusuf Gürer, şimdi de 'bir delinin çıldırma anını' satırlarında intihara kalkışan sayıklamalar, yoğunluğu nedeniyle canlı gibi hareket eden öyküler, sessizce karanlığa yürüyen şiirlerle anlatıyor ve şöyle diyor: "Bu kitapta anlatılan kişiler tamamen hayal ürünüdür. Biri hariç…"

ALINTILAR:




Yalnız biri için yalnızlık zor değildir. Ama Dünya yalnızlık için doğru bir yer hiç değildir.


Benim de kitaplarım var. Okuduklarım, yazdıklarım, okuyacaklarım. Onlar beni terk etmez ki.




Özgürlük , çok ses arasında vicdanın sesine kulak vermektir.





Unutamıyorum, dedi kalp.
Mantık cevap verdi:
''O kadar büyüksün ki çıkış yolunu bulup yol gösteremiyorum sana!''





Hasret değildir insanı yakan. Ateş, aşktan gelir. Hasret olmasaydı eğer çoktan kül olurdun be adam! Hasret, nefestir. Ağlarken duyulan sestir. 




Odadaki yegane ses yanan sigaranın çatırtısı. Sessizlik nasıl da çürütür adamı! Ve nasıl olur da çıldırmıyor insan? 
Üzerinde durmayacağım.



Çekiliş sonuçları bayram bitiminden bir gün sonra yani 08.10.2014 Çarşamba günü sonlanacak, sonuçlar 09.10.2014 Perşembe günü açıklanacaktır. :)
Buradan katılabilirsiniz...